
Ik vraag me bij deze dan af waarom men dit dan pas kan toepassen voor vertrekken vanaf 1 februari als men er toch van overtuigd is dat men deze verlaging wil doorvoeren? De olie is immers nu goedkoper en niet vanaf februari! En wat als de olieprijzen tegen dan weer de lucht inschieten… extra fueltoeslag???
Maar dan is het alleszins wel een strategische zet geweest om het aantal vroege boekers te doen toenemen. Men gebruikt deze toeslagvermindering dan als het ware als een marketingtool. Dit is dan puur inspelen op het onzekerheidsgevoel van de klant in tijden van crisis.
Dus willen we geloofwaardig blijven dan zou men bijvoorbeeld beter als touroperator een welbepaalde risicofactor inbouwen in zijn prijs (wat zowel in voordeel als nadeel zal spelen afhankelijk van de economische toestand) en niet omgekeerd, door de prijs steeds aanpassen naargelang het risico.
1 opmerking:
Ik vind het terecht dat men een juiste prijs aanrekent aan de klant. Men kan het beter verrekenen dan de klant nadien voor onvoorziene uitgaven zetten. Wat ik wel raar vind, is dat de sector geld bij vraagt ook al heb je een contract voor een reis. Als de olie prijzen omhoog gaan. Maar mensen die nu al reeds geboekt hebben krijgen geen geldsom terug.
Een reactie posten