
Thomas Cook pakt uit met een nieuw concept tijdens de maanden juli en augustus, namelijk de Junior Club.
Het concept bestaat uit super kindvriendelijke hotels die volledig in het teken staan van de bekende Studio 100-figuren.
En het lijkt alvast een groot succes te worden. De reisbrochure is nog niet op de markt en reeds meer dan 1000 mensen hebben deze formule geboekt.
Het succes heeft natuurlijk te maken met de populariteit van de Studio 100-figuren: Kabouter Plop, Mega Mindy en Het Huis Anubis.
Maar het zijn toch nog steeds de ouders die de beslissing tot boeken nemen, of niet soms?
Bovenvermeld aanbod wordt verwerkt in een aantrekkelijke pakketreis waardoor Thomas Cook kan inspelen op 2 doegroepen. Want wie wil als ouder nu niet zorgeloos kunnen genieten van zon, zee en strand terwijl je kind volop geëntertaind wordt?
Men speelt hier handig in op een nieuwe trend, meerbepaald het reisgedrag van de nieuwe generatie jongeren.
Deze trend zit er al langer aan te komen en moet met zorg bekeken worden, want waar is de tijd dat je als ouders volledig zelf besliste waar je met het gezin naartoe trok…?
Inderdaad, die tijd is voorbij. We moeten nu rekening houden met deze nieuwe generatie die weet wat ze wil en zich dan ook laat horen.
In de huidige maatschappij moedigen ouders hun kinderen aan tot meningsuiting in het alledaags leven. Dus waarom zou deze regel dan niet gelden wat betreft de jaarlijkse vakantie?
Het is dus als TO belangrijk om aan de verwachtingen te voldoen van beide doelgroepen/generaties. Enkel op deze manier kan men tot een overtuigend en geslaagd product komen dat ook na afloop van de reis de moeite waard was voor iedereen!
5 opmerkingen:
Interessant! Zo hebben de ouders het ook wat gemakkelijker om voor hun kind te zorgen. De grootouders zullen ook blij zijn, want dit motiveert de ouders om het kind mee te nemen, zodat oma of opa er niet meer op moet passen. De ouders moeten natuurlijk nog met hun kind blijven omgaan, anders krijgen ze later misschien het verwijt dat "papa nooit zandkastelen met mij heeft gebouwd". Goede formule!
Ja, dit is heel goed bekeken! inspelen op de vraag van de klant is altijd dé beste oplossing en de sleutel tot succes. Maar gaat deze groeiende rage wel lang genoeg populair blijven om er een vast product van te maken? Jaarlijkse aanpassingen zullen wel steeds nodig zijn...VERNIEUWEND! hét kernwoord van 2009?!
Ik vind dit echt een heel leuk initiatief! Het is begrijpelijk dat dit nieuwe product al zo een succes is. Zowel de ouders als de kinderen vinden zo een vakantie geweldig. De ouders omdat ze een zorgeloze vakantie kunnen hebben, wetende dat hun kinderen goed verzorgd worden en het zeker naar hun zin hebben. En de kinderen omdat hun vakantie helemaal draait om hun favoriete studio 100 figuren.
Ze spelen het echt slim, die TO's. Goed gezien om in de spelen op emoties van de kleine mannen.. Die dan op hun beurt hun werk doen bij mama en papa! Interessant...
Ik vraag mij af of je als ouder wel uitgerust terugkomt, na een vakantie in een mega Studio 100 complex. Na een paar Bumba-fimpjes meekijken draaien sommigen al door. Laat staan een vakantie!
Gelukkig zijn dit nog zorgen voor later.. :)
Dit bewijst dat mensen op vakantie gaan met nog een link naar thuis.Zo heeft men het huiselijke mee zou ik zeggen.
Een reactie posten